Planul de Investiții pentru România #InvestRomania
Procedură de aplicare
- Nu există un set standardizat de documente
- Un studiu compact de fezabilitate este recomandat
- Documentele trebuie să permită evaluarea economică, financiară și a impactului asupra mediului
- Sunt necesare informații generale despre aplicant (instituție, companie), statutul legal al acestuia, partenerii săi principali, acționarii și structura organizațională a entității aplicante
- În cazul în care aplicația se face printr-un promotor, informații despre acesta sunt necesare
- Sunt necesare documente legale care să explice
- Statutul și activitățile aplicantului
- Politica contabilă
- Managementul companiei
- Declarații financiare tip audit (cashflow, balanțe, profit sau pierderi) pe ultimii 3 ani
- Obligațiuni pe termen scurt / mediu / lung
- Distribuția dividendelor
- Prognoze
Informații despre proiect necesare
Date tehnice și referitoare la impactul asupra mediului
- Scop general, justificare, localizarea proiectului (capacitate nominală și prognozată)
- Statutul legal al proiectului propus, relația cu celelalte activități ale aplicantului, licențe și concesiuni obținute
- Descriere tehnică: tehnologie, dezvoltare sit, clădiri, producție și stocare, servicii generale, sistem de transport și echipament
- Evaluarea impactului asupra mediului (dacă e aplicabilă și relevantă), incluzând referințe la legi relevante, măsuri proactive de protecție a mediului, studii specifice
- Studii inginerești și plan de implementare: consultanți (dacă există), proceduri de tendering și acordare a contractelor, supervizare, program de lucru și timeline-ul implementării
- Estimare detaliată a costurilor, itemizarea șantierului, asigurare pentru contingent fizic și de preț, dobândă pentru perioada construcției, cheltuieli inițiale și de start-up, analiză breakdown în moneda locală și EUR
- Operațiuni: materiale și produse, flowcharts, consum și output, staff managerial, angajați, organizare management, asistență tehnică
Date financiare
- Analiză tip breakdown pentru costurile de operare și mentenanță, depreciere, marje de siguranță
- Plan de finanțare și programul cheltuielilor
- Proiecții cashflow, profit și pierderi, balanțe până la punerea totală în funcțiune a proiectului
- Estimări ale capitalului pentru funcționarea proiectului pe întreaga perioadă estimată de folosire
- Estimări ale ratei interne de returnare
- Garanții oferite și securitate financiare
Mai sunt necesare
- O descriere a viziunii structurii comerciale a proiectului și alocarea riscurilor (de exemplu o descriere a scopului proiectului, venituri prevăzute, contracte de furnizare – incluzând construcția, operarea și mentenanța) și părțile implicate în aceste contracte (incluzând experiența lor în domeniul proiectului și situația creditului). Analiză a veniturilor și riscurilor financiare.
- O descriere a structurii de finanțare a proiectului și a surselor de finanțare. Rolul BEI în aceasta.
- Un model financiar, incluzând prognoze cashflow pentru viața proiectului cu suficiente detalii să permită analiza asumărilor care stau la baza proiectului.
- În cazul unui parteneriat public-privat, informații despre autoritatea concesionatoare și programul de achiziționări, un sumar al termenilor cheie de concesionare și o copie după contractul de concesionare
- Consultanța tehnică, legală și de asigurare primită pentru proiect